دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1395 - 08:14

سجاد انوشیروانی: فدراسیون جهانی یک دیکتاتور است/ همانطور که به بهداد مدال ندادند ممکن است وزنه‌برداری را هم محروم کنند/ کیانوش دوست  عزیز من است

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: هنوز که خبری از محرومیت وزنه برداری نیست اما متاسفانه فدراسیون جهانی هر کاری می تواند انجام دهد همانطور که به راحتی حق ما را خوردند و دست بهداد را از مدال کوتاه کردند.
کد خبر : 113131

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی وزنه برداری با سرمربیگری سجاد انوشیروانی در رقابت‌های المپیک دو نشان طلا را به دست آورد و بعد از کسب این دو مدال فدراسیون وزنه برداری هم به حضور او در سمت مربیگری رای مثبت دادند.


سجاد انوشیروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره ابقایش به عنوان سرمربی در تیم ملی وزنه برداری گفت: «خدا را شکر که نتیجه‌ قابل قبولی در المپیک ریو به دست آوردیم و همین امر باعث شد تا مسئولان فدراسیون دوباره به من اعتماد کنند. من در این دوره جدید برنامه دراز مدت دارم و هدفم این است که شرایط تمرینی تیم و تیم‌داری را از روش سنتی خارج کنم و وزنه برداری ایران را با علم روز تلفیق کنم. البته یکی دیگر از برنامه‌هایم این است که کادر فنی را تقویت کنم و این موضوع هم مورد موافقت مسئولان فدراسیون قرار گرفته است.»


وی در ادامه گفت: «تیم وزنه‌برداری هم مانند همه تیم‌های دیگر نیاز به جوانگرایی و پوست‌اندازی دارد بنابراین ما تلاش می‌کنیم نیروهای جوان و تازه نفس را به ترکیب تیم اضافه کنیم. شاید اگر تیم کشتی فرنگی 4 سال پیش جوانگرایی کرده بود هم اکنون در این المپیک ریو نتیجه بهتری کسب می‌کرد بنابراین ما تلاش می‌کنیم از تجربه بقیه تیم ها استفاده کنیم و جوانان تازه نفس را به وزنه‌برداری اضافه کنیم تا در آینده دچار مشکل نشویم. در حال حاضر مهمترین رقابت‌های پیش روی ما مسابقات قهرمانی آسیا است که تلاش می کنیم جوانان تازه نفس را به تیم اضافه کنیم تا در این رقابت‌ها موفق شویم و قدرت ایران را به آسیا نشان دهیم.»


سرمربی تیم وزنه‌برداری به ناداوری که علیه بهداد سلیمی در رقابت‌های المپیک صورت گرفت ، اشاره کرد و گفت: «همه مردم شاهد بودند که چطور سر بهداد را بریدند و نخواستند که او به مدال برسد. متاسفانه فدراسیون جهانی با ترفندهایی که اتخاذ کرده بود مانع از آن شد که تیم ما سه مدال طلا داشته باشد و زمانی هم که به این موضوع اعتراض کردیم بحث محرومیت وزنه برداری را پیش کشیدند.»


انوشیروانی در ادامه صحبت هایش عنوان کرد: «من سوالم این است با چه دلایلی موجهی می خواهند وزنه برداری ایران را محروم کنند؟! اینکه ما به قوانین بی اساس فدراسیون جهانی اعتراض کردیم باید محروم شویم؟! این نشان می دهد که فدراسیون جهانی وزنه برداری دیکتاتور است و هیچ کس حق اعتراض به آنها را ندارد وگرنه چرا باید با یک اعتراض ما را تهدید کنند که محروم می‌شویم. تیم ملی ایران تنها خواسته‌اش از فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ویدیو چک بود. چرا داوران به بهداد سلیمی سه چراغ سفید دادند اما هیات ژوری بلافاصله این سه چراغ را به قرمز تبدیل کرد این موضوع نشان می‌دهد که دست‌های پشت پرده‌ای وجود داشت و آنها نمی‌خواستند که طلای فوق سنگین را به ایران بدهند.»


وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود مدال‌ها در وزنه برداری از قبل تقسیم شده است، عنوان کرد: «نمی توانیم به صورت صد در صد این موضوع را تایید کنیم اما شواهد و قرائن نشان می دهد که این موضوع تاحدودی صحت دارد چرا که در المپیک های قبل هم شاهد آن بودیم. ما در المپیک لندن دیدیم که چطور حق عبدولی را خوردند و دست او از مدال کوتاه ماند در این المپیک هم در مورد بهداد سلیمی، رضا یزدانی و همچنین مجتبی عابدینی این موضوع به وجود آمد و داوران در نتیجه آنها دخالت مستقیم داشتند.»


انوشیروانی همچنین در پاسخ به اینکه نبود کرسی های بین المللی به وزنه‌برداری ضربه زده است، اظهار کرد: «متاسفانه از موقعی که ایران دبیرکل آسیایی را از دست داد این موضوع بر کار ما بیشتر اختلال وارد کرده است. به هر حال این طبیعی است که داشتن کرسی‌های بین المللی حرف اول را در این رقابت‌های می زند و کشوری که آن را نداشته باشد ضرر خواهد کرد. متاسفانه کشور ما نه تنها یک کرسی بین المللی ندارد بلکه حتی داور هم ندارد که در این رقابت ها حداقل از ایران کسی کار قضاوت را انجام دهد.»


سرمربی تیم وزنه برداری در مورد عملکرد کیانوش رستمی و اینکه تمرینات انفرادی‌اش منجر به کسب مدال طلا شد، گفت: «این راهی بود که کیانوش برای خودش انتخاب کرد و من خوشحالم که موفق شد. زمانی که کیانوش مدال طلا را کسب کرد با تمام وجود برای او خوشحالی شدم . کیانوش دوست عزیز من است. او یک سرمایه بزرگ برای ورزش ایران است و مسئولان باید حمایتش کنند.»


مربی تیم ملی وزنه برداری همچنین در مورد محرومیت وزنه برداری ایران گفت:« هنوز که خبری از محرومیت نیست اما متاسفانه فدراسیون جهانی هر کاری می تواند انجام دهد همانطور که به راحتی حق ما را خوردند و دست بهداد را از مدال کوتاه کردند در مورد محرومیت هم هر کاری می توانند انجام دهند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته